Sunday, June 01, 2008

Sharifah Nor Azila Syed Mohamad Yunus


PEJABAT DAERAH DAN TANAH MANJUNG
32040 Sri Manjong, Perak.
Azila,
Sila gunakan ruangan ini untuk melaporkan apa sahaja aktiviti praktikum anda termasuk soal-jawab dengan saya. Setiap kali anda melawati blog ini,sila buat catatan yang mungkin berguna sebagai catatan Buku Log nanti. Penilaian praktikum juga termasuk sejauhmanakah anda memberi laporan kepada saya dalam laman blog ini. Anda disyorkan menulis sebanyak mungkin catatan dan tiada halangan sekiranya anda menulis di sini setiap hari. Contohnya pengalaman melapor diri di hari pertama praktikum .Jika anda mempunyai gambar semasa praktikum, sila emailkan kepada saya untuk dikongsi bersama dengan rakan yang lain.Sila buat catatan dengan click 'comments'.

15 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Prof saya mohon maaf diatas kelewatan saya memaklumkan kepada prof yang saya dikehendaki melapor diri di organisasi pada 23/6/2008 atas sebab saya sekarang sedang menjalani latihan pentauliahan PALAPES di UKM dari 1/6/08 sehigga 22/6/08.

Anonymous said...

assalamualaikum prof.
saya baru melapor praktikum pd hari ini.saya akan mula meloporkan semua cacatan kpd prof mulai tarikh hari ini.prof berkenaan draf pertama adakah saya perlu menghantarnya pada tarikh yg sama dengan rakan-rakan yang melapor pada 2/6/2008?saya mohon kerjasama dari prof utk melanjutkan tarikh penghantaran draf pertama saya utk saya mencari maklumat berkenaan latarbelakang organisasi.
mohon kerjasama dari prof.

Anonymous said...

OK no problem. Cuba siapkan dlm 2 minggu,boleh ?

Anonymous said...

ok prof,insyallah saya akan cuba buat yang terbaik prof.

Anonymous said...

23/6/2008
Mula melapor diri praktikum di pejabat daerah dan tanah manjung pd 8.00 pg. saya ditempatkan di bahagian pembangunan.

setelah melapor saya dikenalkan dengan semua staf di jabatan ini. memandangkan pada hr ini ketua saya masih bercuti dan masih belum diberi kerja jadi saya terpaksa mencari inisiatif sendiri dengan bertanya kepada staf-staf tentang tugas saya sepanjang menjalani praktikum disini. disamping itu juga saya turut bertanya kepada rakan marlia tang juga praktikum ditempat yang sama bagi mendapatkan maklumat berkenaan latarbelakang organisasi ini untuk saya membuat laporan pertama. ini kerana disebabkan oleh kelewatan 15 hari dari tarikh marlia melapor diri jadi banyak benda yang saya perlu bertanya dan belajar dari marlia.
selain itu staf-staf disini slalu memberi tunjuk ajar kepada saya dan hubungan antara mereka juga sangat akrab.

Anonymous said...

24/6/2008

Hari ini ketua di bahagian saya masih lagi bercuti, jadi saya masih belum tahu dibawah siapa saya diletakkan. Utk mengelakkan drp tidak berbuat apa2 saya meminjam beberapa fail dr staf disini untuk dibaca disamping mencari bahan utk laporan pertama saya misalnya fail meja, program ameniti sosial daerah, penyelengaraan infranstruktur asas dan projek2 persekutuan (keagamaan)

Anonymous said...

25/6/2008

hari ni spt biase masuk kerja pukul 8.00 pg.
dan hari ini juga sy tlh diajar oleh pn nor iaitu salah seorang staf di bahagian pembangunan berkenaan cara2 untuk menulis dan menyusun fail baucer dan dokumen2 spt invois. satu pengalaman baru yg saya dapat spjg hr ni.

Anonymous said...

4/7/2008
punch card 7.50 pg
hari ini sy dbawa ke blk mesyuarat utk mghadiri pjmpaan bulanan.Dlm pjmpaan ini diadakan bacaan yasin dan tzkirah.Lepas tu ada taklimat bersama takaful nasional kpd anggota pejabat daerah dan tanah.Kemudian diadakan sdkt jmuan ringan utk staf2 disini.

Anonymous said...

ceritakanlah lebih panjang sikit...

Anonymous said...

Assalamualaikum...

so leftenan muda..ape cite? bila mau open table? heheheh

sorry mate..mana aku tau ko gune nick Azila..biase panggil ko kak pah atau syarifah hehehe..sorry la beb!..

ape yang kompius?..ehehe..rileks..ko bertenang dulu ye..fasal report bulan satu tu..ko bace section may 2008..pendekkan cite..prof nak ko cter latar belakang organisasi ko..pastu latar belakang jabatan ape yang ko pergi...Sub tajuk tu ikut suka suki ko la..kreativiti sendiri..huhuhuhu

so..take care n good luck mate!!

Anonymous said...

salam prof..sy dah msk 3 minggu prtikum kt pejabat tanah ni tp spjg tmpoh ni sy tdk lg dberi apa2 kerja.bkn sy tdk mcari inisiatif sndr ttp apabila dtanya mrk akn jwb tiada kerja utk diberi kpd sy dan rakan marlia.apa yg harus sy lakukuan krn tmpoh prtikum yg agk lama iaitu 4 bln.tempoh ini agk lama dan jika spanjang tmpoh ini km tdk akn bljr apa2 prof km dlm delema ni prof..

Anonymous said...

9/7/2008
hari ni sy punch mcm biasa 7.50 pagi
pada pagi ini sy telah ditugaskan untuk menyemak dan menyusun fail LO dan inden mengikut justifikasi yg btl.antara dokumen2 yg terdapat didalam fail tersebut adalah seperti invois, pesanan kerajaan, surat akuan penerimaan, surat drp kementerian kewangan malaysia (akuan pendaftaran kontraktor bumiputera), penyata akaun, pengakuan tahap kemajuan kerja dan pesanan kerajaan.didalam fail inden seperti yg kak nor ckp tidak mengandungi dokumen invois krn dlm fail ni dah ada butiran kerja yg mana butiran kerja ini disediakan olh juruteknik.dokumen invois hanya terdapat didalam fail LO.

Anonymous said...

10/7/2008
pd tghari sy dan marlia ditugaskan utk belajar cara utk fax.

Anonymous said...

Mana laporan pertama. Dapat email azila tapi tak file yg diattachkan.

Sila belajar cara nak attach file dalam email dari kawan-kawan

Anonymous said...

28/7/08
seperti hari2 biasa sy akan punch card pada pukul 7.55 setiap pg.pada kebiasaan setiap pg suasa pejabat akan menjadi riuh dgn gurauan pn maimunah dan en zakry tp pada pg ini dgn ketiadaan pn maimunah dan en zakry suasana office menjadi agak sunyi ini kerana en zakry bersama en aziz menghadiri seminar eksekutif talk di ipoh.pg ini juga kak ina membawa berita gembira kerana dia telah memenangi pertandingan badminton perseorangan wanita yg tlh berlangsung pd hr sabtu antara pejabat2 tanah negeri perak.pada sebelah petangnya pula kami membantu pn noraini membuat gelang manik untuk cenderahati kepada ahli2 PUSPANITA.pada ptg ni juga pn maimunah telah bertolak ke negeri sembilan atas urusan kerja.